tisdag 1 november 2016

Mammas lite hjälpreda

Ingrid kände sig lite krasslig. Ont i huvudet och trött. Hon trodde inte alls att det berodde på att hon var gravid igen. Ingrid hade inte mycket ork. Men medan Jocke tog hand om Alvin, behövde hon ställa sig och fixa frukost innan Alice skulle till skolan.

- Mamma, du ser ut att må dåligt?
- Ja, jag känner mig inte nåt vidare, stönade Ingrid till svar.
- Jag hjälper dig lite!
- Tack Alice! Du är så snäll.

Typiskt nog råkade Alice ha sönder vasken i köket när hon skulle diska disken.

- Mamma jag torkar upp här innan jag sätter mig och käkar.
- Vad skulle jag göra utan dig?
- Hahahaha! Inte vet jag!

Till slut kunde alla sätta sig och äta frukost tillsammans.

- Mmm vad maten luktar gott! utbrast Alice mellan två tuggor.
- Ja, det var riktigt gott det här, sa Jocke och Alice i kör.


Eftersom Ingrid var hängig, tog Jocke sig ann städningen av köket.


När Ingrid vilat en stund började hon måla ett porträtt av sin älskade man.

Hon orkade inte måla färdigt målningen idag. Men mådde hon bättre i morgon, skulle hon göra den klar.

Alice ville gärna höra en god natt saga innan hon skulle gå och lägga sig.
Eftersom Jocke jobbade med att skriva, ställde han självklart upp med att fantisera ihop en spännande saga till Alice.

Ingrid passade på att brygga sig lite te i hopp om att hon skulle må bättre.


Ingrid satte sig inne hos Alice och Joakim för att sällskapa när Jocke berättade saga.
Ingrid hoppades innerligt att hon skulle må bättre i morgon när hon vaknade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar