måndag 14 november 2016

Fel dag

Ingrid visste inte riktigt vad hon tänkte på när hon fick för sig att Alice fyllde år idag. När det var i går. Hur kunde hon vara så klantig och förvirrad. Man kunde ju alltid skylla på gravidhormoner. Men sveket värkte i Ingrids bröst. Hon hade glömt bort sin förstföddes födelsedag. Och det misstaget gick inte att sudda ut. Skulle Alice någonsin förlåta henne.

- Men mamma, jag fyllde år igår!
- Hur kunde jag glömma det?
- Det gör inget!
- Det gör det visst! Det är oförlåtligt.

Men Ingrid såg på Alice att hon var besviken. Besviken på sin mamma.

Inne i barnens rum hade ljudvolymen stegrat sakta men säkert..

- Jag tog inte alls din gubbe!!
- Jo, det gjorde du visst Amalia!
- Nä, det gjorde jag inte alls.
- Du ljuger!!

- Nä, jag ljuger inte alls!

Alvin och Amalia fortsatte att tjafsa en stund till innan dom blev avbrutna. Det var dags att äta den tårtan som Ingrid hade bakat till Alice födelsedag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar